tirsdag den 1. november 2011

Boganmeldelse: The Art Of The Tart, af Tasmasin Day-Lewis. Del 1:2

Dette er den første boganmeldelse på min blog. Håber på mange flere bøger finder vej til min blog. Denne bog købte jeg i min tid i London. Jeg tog hele min kokkeuddannelse i London. Og havde tre fantastiske år i Windsor, som ligger i den vestlige yderkant af London.
Bogen fandt jeg i den populære, og vel nærmest også lidt berømte bogbutik som bærer navnet "Books for cooks" Det er en bogbutik hvor der kun er kogebøger! Og det er altså bare en fornøjelse at snuse rundt i sådan en butik når man elsker mad. I butikkens baglokale er der et lille køkken hvor de laver opskrifter fra bøgerne i butikken. Det er god stil.
Butikken ligger i bydelen "Notting Hill" og er helt sikker et must see hvis man skal på en getaway til London.


Forfatter: Tasmasin Day-Lewis
Udgivelsesår: 2000

Bogen indeholder både madtærter og desserttærter, samt en afsnit med andres folks opskrifter. Jeg har udvalgt to opskrifter som jeg vil bringe her. Den første som kommer her er fra afsnittet "madtærter", og den anden som kommer på siden om nogle dage, i anden del af denne anmeldelse, er fra afsnittet "andre folks tærter".

                                                   Majs og forårsløg med polenta crust

Så er vi klar til at sætte igang

Polentabunden inden der kommer majsfyld på



Den færdige tærte lige kommet ud af ovnen

Ingredienser:

Polentagryn 150 gram.
forårsløg 6-8 stk.
smør
æg 2 stk.
æggeblommer 2 stk.
fløde 3 dl.
Majskolber 2 stk.  
salt, cayennepeber

Fremgangsmåde:

 1) Til polenta crust, kog 3 dl vand og tilsæt polentagryn, rør godt og lad det simre i 5 min. Tages af varmen og lidt mel ældes ind i "grøden" så den bliver mere fast og kan rulles ud i en tærteform. Brug evt fingerne til at presse massen helt rundt i kanten. Bages i 10 min ved 175 grader
2) Fintsnittede forårsløg sauteres i smør.
3) De sauteret forårsløg blandes med majskornen, fløde og æg. smages til med salt og cayennepeber. Massen hældes i den forbagte polentabund.
4) Bages ca 25 min ved 175 grader til massen har sat sig og den er gylden.

Lad den afkøle 10 min inden servering.
    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar