fredag den 24. februar 2012

Saltmandler - En luksus i køkkenskabet.

Saltmandler

Snacks - pre dinner appetizer - feinschmeckeren - jo, de fungerer til enhver anledning - De er nemlig bare lækre.


Så er der saltmandler til alle!


Så kast dig bare ud i denne opskrift. Det vil du ikke fortryde.. måske snarere tænke "hvorfor først nu"!

So easy you'll come back to it, again and again.

Ingredienser:

1 kg. Mandler
375 G. groft salt
1 L. Vand

Fremgangsmåde:

1) Der er to muligheder:

A) Spar på strømmen og lad mandlerne trække i vandet i en skål på køkkenbordet i 1½ time.
B) Den hurtige måde er at lade mandlerne simre i en gryde ca. 15 minutter. Eller indtil man nu synes, at de smager nok af salt.

Mandlerne får ikke mere saltsmag af at komme op af vandet.

2) Vandet sigtes fra mandlerne. Nu skal mandlerne i ovnen ca 30 min. ved 150º. Tjek dem lige efter 20 min. ved at brække en i stykker og kigge lidt på den - de skal være gyldenbrune indeni.  

Opbevares i en lufttæt beholder.

Jeg serverede saltmandler som pre dinner snacks til min fødselsdag i sidste uge. Min menu derfra skulle gerne snart poppe op her på bloggen ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar