mandag den 12. august 2013

Havtaskekæber - Madsvinene 1:3 - Maj 2013

Det er blevet forår i madklubben. Det betyder at madsvinene atter er samlet. Le Chef havde igen sat en fremragende menu sammen.

Morten lavede havtaskekæber, som var hovedelementet i forretten. Se med her og bedøm selv hvordan det gik ;o)

Men jeg må bare sige det igen: The boys are in control!


Forret
 
Havtaskekæber - Havtorn - Sne - Malt
Stegte havtaskekæber i følge af orangesyltede havtorn

Havtaskekæber & syltede havtorn 

 
Ingredienser: 4 pers.

10 stk. havtaskekæber
Mel
150 G. Havtorn
1 dl. Appelsinjuice
1 dl. Hvidvinseddike
100 G. Sukker
Olivenolie
Maltosec
Dild
Kørvel

Malt
sukker

 
Fremgangsmåde:

 
1)      Havtaskekæberne renses for sener. Vendes i mel og steges på en varm pande i  
         olivenolie 2-3 min på hver side. 

 
2)      Appelsinsaft, hvidvinseddike og sukker koges sammen. Hældes over havtorn,   
         som skal stå på køkkenbordet indtil servering. Kan holde sig længe i køleskab.

 
3)       Malt ristes med sukker og lidt salt i en gryde nogle minutter ved lav varme.

 
4)     1 spsk. olivenolie kommes i en skål. Maltosec piskes i lidt af gangen indtil det
         bliver en fin sne. 

5)      Anrettes med havtaskekæben som centrum på en flot tallerken.




Havtaskekæber & havtorn
 

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hvor køber man Maltosec?
    Jeg bor i Odense, og her har jeg også ledt efter maltpulver, men forgæves.
    Hilsen Gerda

    SvarSlet
  2. Hej Gerda
    Jeg køber det gennem min leverandør på mit arbejde, men det er jo engros. Du kan købe det hos specialkoebmanden.dk
    Der kan du også købe maltmel.

    Håber du finder ud af det :o)

    SvarSlet