lørdag den 9. august 2014

Unghane på 30 minutter - med børn!

Det behøver ikke at tage lang tid i køkkenet at lave en lækker og sund ret mad til familien.
Ferien er slut, og jeg er begyndt på arbejde  igen efter 4 dejlige ugers ferie med familien. Det betyder mindre tid til det hele, også aftensmaden!

Så da jeg kiggede i køleskabet i dag for at lave aftensmad, tænkte jeg "keep it simple". Det blev der denne lette sommerret ud af.


Sommer og unghane på terrassen  


Unghane - Ærter - Mandler - Kartofler

Ingredienser: - 2 vokse og 2 børn 
3 stk. unghanebryst
En håndfuld friskpillede ærter
Saltmandler - se opskriften her.
600 gram kartofler
Friske ribs
Soltørrede oliven
Friske krydderurter fra haven

Fremgangsmåde:

1) Unghanebrysterne steges sprøde på skinsiden. Krydres godt med salt og peber på begge sider. Steg dem færdig i ovnen ved 180 grader.

2) Kartofler skylles grundigt, og koges i vand med lidt salt. Jeg havde kogt kartoflerne  dagen før. Kolde kartofler er nemlig sundere end varme kartofler. Stivelsen i kartoflerne bliver omdannet til kostfibre når de bliver kolde! Det er næsten for godt :o) Kostfibre er meget sunde, og dem vil vi gerne have mange af. Kroppen elsker kostfibre.    

3) Så er det bare at finde din flotteste tallerken frem og arrangere det hele med kærlig hånd.  

Det tog kun 30 min. at lave denne sommerret, og så havde jeg både dækket bord, ryddet op i køkkenet samt haft min lille pige med på armen :o)

Velbekomme og håber at sommeren har været god ved dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar