søndag den 10. maj 2015

Luksus müsli med grov havregryn, chiafrø og mandler

Skal du have müsli på hylden? Savner du en lækker müsli til et sundt mellemmåltid... så se med her.

Jeg har længe gået og tænkt at jeg ville lave min egen müsli til morgenmadsskuffen. Det er hermed endelig gjort! Jeg har blandt andet peppet den op med chiafrø, som er rig på kostfibre og omega3. Så nu skulle det blive lidt sjovere at spise müsli. Børnene er også vilde med den. 

Luksus müsli fra Gourmet Diner 

Ingredienser
250 gram grovvalset havregryn
40 gram kokosflager 
35 gram solsikkekerner 
50 gram mandler
2 spsk. hørfrø
2-3 spsk. chiafrø
50 gram rørsukker

Fremgangsmåde

1)   Havregryn og rørsukker ristes på en pande, indtil det er gyldenbrun. Hæld det i en passene skål.

2) Kokosflager, chiafrø, solsikkekerner og hørfrø ristes på samme pande som der lige har været havregryn på. Når det er begyndt at få lidt farve kommes det oveni havregrynene.

3) Mandler ristes i ovnen ved 160 grader i 15 min. Hakkes groft og hældes sammen med resten af ingredienserne. 

4) Bland det hele godt sammen. Nu finder du et patentglas eller lign. og kommer müslien deri. Luk den først helt tæt når det er kølet helt af.   

Lækker og sprød müsli
Opbevares i en lufttæt beholder, så kan det holde sig længe. Men det kan det ikke hjemme hos mig. Vi spiser denne superlækre müsli på alt fra yoghurt til koldskål og som mellemmåltid med mælk på! :o) Bum - så skal der laves en ny omgang. 

God fornøjelse - fortæl mig gerne hvad du putter i din favorit müsli?       

Ingen kommentarer:

Send en kommentar