søndag den 3. maj 2015

Restaurantanmeldelse: Den Rustikke, Aarhus.


Efter at jeg først på året havde en super oplevelse på Den Rustikke, så jeg frem til endnu en god aften med lækker mad, og god service, som optakt til en god teateraften. 


Men jeg kan lige så godt sige fra starten, at det ikke var helt samme oplevelse jeg havde, da jeg rejste mig fra bordet denne aften.



Da vores tjener kom for at sige velkommen og ville præsentere menuen, var jeg allerede lidt bekymret. Hun læste slavisk op fra tavlen på væggen, hvor aftenens menu var skrevet. Og hendes oplæsning gav os ikke mere information, end den vi selv havde læst os til. 
Hun læste salat-rødbeder, og der stod saltrødbeder, så jeg spurgte hvad det var for noget. "Øhh... det ved jeg ikke rigtig", svarede hun. - Men kom tilbage med svaret "at der skulle stå salatrødbeder, så det var en skrivefejl på tavlen". 












Salat med kikærter og spidskål
Min forret med kikærter var en ok lille forret. Det var meget fint med kikærter, spidskål, hasselnødder og vesterhavsost. Det fungerede godt.   

Fruen havde valgt kylling med butterdej samt syltede tomater. Men syltede tomater var der ikke nogen af. Der var heller ikke brød til forretten, det havde de også glemt!

Kylling og grønne asparges

 

Da vi kom til hovedretten startede det med, at vi ikke havde noget bestik. Så vi fik hurtigt fat i en tjener for at få bestik, så vi kunne spise mens maden var varm. Hans første kommentar var " hun har vist glemt at fortælle jer, at I skal beholde bestikket"!! Okay ja... er det god service at skylde skylden på sin kollega? Skulle vi beholde bestikket... argh... jeg troede vi var kommet på restaurant! 

Utrolig lækker havkat

Jeg selv og fruen fik havkat. Den så flot ud på tallerknen og smagte rigtig godt. Risottoen var som den skulle være, med lidt bid og ikke for fast i det. Det kunne kokken godt finde ud af. Fisken var stegt perfekt. 

Okseyderlår
Vores tredje medspiser, Hans Kristian, fik okseyderlår, som var meget mørt. Han sagde, at det smagte godt. Hans hovedret kom med nye løg, en stegt gulerod og pommes sauté samt mørt kød, stegte rodfrugter og en oksesauce. En ret som ikke kan gå galt, og det gjorde den heller ikke. 

Hovedretterne var aftenens højdepunkt. Både havkat og yderlår smagte os alle godt. 

Da vi kom til desserten kunne vi vælge mellem rabarber trifli og koldskål. Det blev til tre gange rabarber trifli. Jeg havde sat næsen op efter en lækker rabarber trifli, som den unge tjener havde fortalt om. 

Rabarber

Øhh... jeg havde bestilt rabarber trifli? Det her er jo rabarbergrød med flødeskum og en kvart knust makron!! Der blev vi alle tre omkring bordet slemt skuffet. Hvor mon cremen blev af...  

3 retter for 185,- er billigt. Jeg bliver nødt til at spørge dem på Den Rustikke, om det er for billigt?  Med den slingretur vi fik fredag aften, så er dommen klar. Servicen skal skrues i vejret, og kokkene i køkkenet skal have mere fokus og energi på tallerknerne, hvis jeg igen skal gæste Den Rustikke. 
Kort sagt - Jeg savnede servicemindede tjenere, og et fokuseret køkken. Tak for i aften! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar