torsdag den 24. december 2015

In the making & færdig: Forret til juleaften, jomfruhummer...

Jeg har taget min lille minichef med i køkkenet, så vi kan hygge imens vi laver maden :o)


Jeg har fundet lidt jomfruhummere i fryseren og nogle tomme marmeladeglas i skabet... så tænker jeg at stege jomfruhummerene med lidt hvidløgsolie og anrette dem i et lillle marmeladeglas, dekorere med lidt små blomkålsbuketter og rucola. 
Jeg har også syltet lidt rødløg, og har stadig syltede stikkelsbær i køleskabet, måske jeg også bruger dem. 



I går fik vi aioli til aftensmaden... den kunne måske dyppes ned i glasset.   

Jo, jeg tror det bliver en fin lille forret til en aften, hvor der også skal være plads til and med rødkål og brunede kartofler samt ris a la mande til dessert :o)  

Ja det er hyggeligt at have børnene med i køkkenet :o) 

Kom tilbage senere og se det færdige resultat. "forret i marmeladeglas" :o)  

Så er det færdig resultat klar. 



Ingredienser -6 pers.
18 stk. jomfruhummerhaler (steges i ovn ved 200 grader i 12-15 min.)
en lille håndfuld rucola
½ dl. blomkål i små buketter (giv dem et hurtigt dyb i kogende vand)
Syltede rødløg
Syltede stikkelsbær 
6 stk. marmeladeglas



Fremgangsmåde
1)  Kom lidt rucola og blomkål i bunden af glasset. Derefter 3 hummerhaler i hver. Top op med syltede rødløg og stikkelsbær. Wup wup..  
Jeg serverede en frugtig hvidvin til denne lille forret. 




Så kommer der låg på, og Noa servere de små glas... jeg skænker hvidvin og så er der serveret. :o) 



2 kommentarer:

  1. Ej hvor lyder det spændende (og nemt, når du beskriver det) - det må altså prøves. Overvejer lige om det skal flettes ind i nytårsmenuen.
    Glædelig Jul og Godt Nytår til dig og familien.

    Ellen

    SvarSlet
  2. Hej Ellen,
    Mange tak. Det er egentlig også en meget simpel forret, hvor det meste kan forberedes dagen før. Og den ville passe helt godt ind i nytårsmenuen.
    Tak i lige måde med glædelig jul �� og godt nytår ��

    SvarSlet